lørdag 27. februar 2021

Bildedemo - Voks

 VOKS

Med Irene K. Furevik (#irenes.scrappeminner)

Jeg elsker å bruke voks på mine prosjekter.

Det finnes flere typer voks, fra flere produsenter.

Noen er matte og noen er metallic.

Fargene blir ofte forskjellige, om man har den på lys eller mørk bakgrunn.

Til mitt kort i dag, bruker jeg voks fra Craft Emotions.

Fargene heter: Chameleon White-Gold og Metallic Turtle Green.

Først har jeg smurt Modeling Paste over med stensil.

Jeg tørker det med varmepistol.

Så maler jeg det med svart Gesso i to runder, slik at den dekker skikkelig.

Jeg har brukt figurer som er laget av papirleire. (vinger og hengelås)

Formene de er støpt i er fra Prima og de er helt nydelig detaljert.

Disse, sammen med chipboard og pebbles, har også fått et strøk med svart Gesso.

Metall pynten får Clear Gesso, da jeg vil at fargen skal vise litt igjennom.

Når det kommer til Voks, er det viktig å ikke ha for mye.

Det vil da legge seg tykt i smådetaljene og det ser ikke pent ut.

Jeg tar litt voks på fingeren og «dabber» overflødig voks av i lokket på krukken.

Jeg har ikke mer enn bildet viser.

Stryk fingeren lett over område, der mønsteret fra stensilen er.

Jeg begynte med den White-Gold, på bakgrunnen.

På hengelås pynten, bruker jeg den grønne voksen.

Her legger jeg litt mer trykk på fingeren, den vil da få mer farge.

På Chipboard og vinger, har jeg brukt White-Gold.

På metallet, så bruker jeg litt av begge fargene.

Jeg begynner med å lime på Chipboard.

Jeg bruker 3d Matt Gel fra Prima, til å lime med.

Så limer jeg metall pynten.

På baksiden av leire pynten, bygger jeg det litt opp med tykk kartong.

Det er fint med litt forskjellige høyder.

Lim først vingene.

Så hengelåsen oppå vingene.

Jeg limer på Pebbles og lar de tørke.

Jeg limer på Pebbles og lar de tørke.

Når de er tørre, smører jeg over den grønne voksen. Om du synes at de er vanskelige å smøre med fingeren, så kan du bruke en pensel også. Til slutt limer jeg panelet på en kort base.

Her er andre prosjekter, som jeg har brukt voks på.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar