lørdag 27. februar 2021

Bildedemo -Lag på lag

 Lag på lag, minimum 7 lag 

med Kjersti Marie Øxnevad (# mine_hverdags_glimt)

   Steg 1:

Når jeg starter på prosessen med å lage kort finner jeg frem de papirene, stemplene og dies`ene jeg ønsker å bruke. Annet av pynt finner jeg frem etterhvert som kortet lages.

Her har jeg funnet frem disse nydelige mønster arkene «Romantic Soul» fra ScrapBoys.

 Serien har mange flotte mønstre, her har jeg valgt et med masse blomster og tekst og et annet som er et utklippsark. 

Jeg valgte meg nye stempel og dies fra Kort og Godt , liker veldig disse tekst dies`ene med skygge. Teksten blir veldig synlig med denne skyggen .


Steg 2:


Jeg har valgt meg en kort base 15x15 cm, kutter så til to paneler 
(velger ofte å ha et av panelene noe større en selve kortbasen) 
Måler så opp mønsterpapir til å ha på disse panelene og selve kortbasen, 
disse skjæres noe mindre enn kortbasen og panel.
 Limer så disse sammen slik at de er klar til å bygges i høyden.

Steg 3:

Her er resultatet av slik jeg tenkte at panelene skulle settes sammen med kortbasen.
Allerede har har vi 6 lag.. 


Steg 4:

Starter så å klippe ut motivene jeg ønsker fra utklippsarket.




Steg 5:

Valgte å lage en label med Fancy Dotted dies`en fra Sizzix, synes den er veldig søt og kan passe godt på kortet. Stanset den ut i to ulike størrelser og farger. Etterpå stemplet jeg en fin tekst fra stempelbrettet
 (M-457) fra Kort og Godt.



Steg 6:

Kortet til venstre inneholder alle deler og mulig plassering. 
Stanser så ut tekstdies`en og limer den sammen med denne lille Nuvo glue flasken
(pennen fra Nuvo er også toppers)


Steg 7:

Her er kortet bygget opp lagvis med 3D puter, dette er med på å skape dybde i kortet.


Steg 8:

Samler sammen en liten samling av ulike papirblomster og noen blomster jeg har lagd av papirleire.
Plasserer alt der jeg ønskerpå kortet og limer tilslutt disse blomstene på kortet. Det å bruke ladbar limpistol er bare helt toppers. Kjapt,enkelt og alt er limt fast med engang.


Steg9:

Her er alt limt fast og kortet er ferdig. 


 

Her ser du litt av dybden i kortet og hvor mange lag dette er. 


Ferdig resultat ❤️

Håper du lar deg inspirere og deltar på denne «lag på lag» oppgaven

Klem 
Kjersti Marie





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar